Homer, Odyseja119–137 (proroctwo Tejrezjasza dot. dalszych podróży i śmierci)
Telegoneja
Apollodor, Epitoma36-37
Ajschylos, Psychagogoi (Wywoływacze dusz) frg. 275 – czapla i płaszczka atakująca z powietrza
Sofokles, Odyseusz akanthopleks (Odys zraniony kolcem), frg. 453–461;
Diktys z Krety, Dziennik wojny trojańskiej 15;
Hyginus, Opowiastki mityczne 127
Cyceron, Rozprawy tuskulańskie 2.49
Flawiusz Filostratos, Vita Apolonii 6.32 – o śmierci która przychodzi z morza
Ptolemeusz Chennos (Focjusz, Biblioteka 150a): „W Tyrrenii – powiada – jest wieża Hals (Morze), zwana tak od czarownicy tyrreńskiej o imieniu Hals (Morze); została ona służką Kirke, a potem uciekła od swej pani. Do niej właśnie mówi – przybył Odyseusz, a ona zamieniła go za pomocą czarodziejskich ziół w konia i utrzymywała go u siebie, aż się zestarzał i umarł” (tłum. O. Jurewicz, ze zmianami).
Serwiusz, komentarz do Eneidy Wergiliusza 2.44 (zamiana w konia): sed Vlixes, posteaquam deformem puerum vidit, fugisse dicitur in errores, necatur autem vel senectute vel Telegoni filii manu aculeo marinae beluae extinctus. dicitur enim, cum continuo fugeret, a Minerva in equum mutatus.
zob. Albert Hartmann, Untersuchungen über die Sagen vom Tod des Odysseus, Muenchen 1917.
Teopomp BNJ 115 F354 (scholia do Aleksandry Lykofrona 806)
Arystoteles frg. 640 Rose (Pseudo-Aristoteles, „Peplos”)
Lykofron, Aleksandra 805–806 + scholia
Ptolemeusz Chennos (Focjusz, Biblioteka 152b)
Hezjod, Teogonia 1016
scholia do Aleksandry Lykofrona 805
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.