Cyfrowy skarbiec mitów starożytnych Greków i Rzymian 


  • Homer, Odyseja119–137 (proroctwo Tejrezjasza dot. dalszych podróży i śmierci)
  • Telegoneja
  • Apollodor, Epitoma36-37
  • Ajschylos, Psychagogoi (Wywoływacze dusz) frg. 275 – czapla i płaszczka atakująca z powietrza
  • Sofokles, Odyseusz akanthopleks (Odys zraniony kolcem), frg. 453–461;
  • Diktys z Krety, Dziennik wojny trojańskiej 15;
  • Hyginus, Opowiastki mityczne 127
  • Cyceron, Rozprawy tuskulańskie 2.49

 

  • Ptolemeusz Chennos (Focjusz, Biblioteka 150a): „W Tyrrenii – powiada – jest wieża Hals (Morze), zwana tak od czarownicy tyrreńskiej o imieniu Hals (Morze); została ona służką Kirke, a potem uciekła od swej pani. Do niej właśnie mówi – przybył Odyseusz, a ona zamieniła go za pomocą czarodziejskich ziół w konia i utrzymywała go u siebie, aż się zestarzał i umarł” (tłum. O. Jurewicz, ze zmianami).
  • Serwiusz, komentarz do Eneidy Wergiliusza 2.44 (zamiana w konia): sed Vlixes, posteaquam deformem puerum vidit, fugisse dicitur in errores, necatur autem vel senectute vel Telegoni filii manu aculeo marinae beluae extinctus. dicitur enim, cum continuo fugeret, a Minerva in equum mutatus.
  • Teopomp BNJ 115 F354 (scholia do Aleksandry Lykofrona 806)
  • Arystoteles frg. 640 Rose (Pseudo-Aristoteles, „Peplos”)
  • Lykofron, Aleksandra 805–806 + scholia
  • Ptolemeusz Chennos (Focjusz, Biblioteka 152b)
  • Hezjod, Teogonia 1016
  • scholia do Aleksandry Lykofrona 805

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.